Station Sliedrecht Baanhoek kampt met een langdurige uitval van de lift sinds het begin van dit jaar. De lift op het station blijft voorlopig buiten gebruik, aangezien reparatie niet mogelijk is en een volledige vervanging noodzakelijk is. Volgens ProRail zal dit proces enige tijd in beslag nemen, waardoor reizigers momenteel geen toegang hebben tot de liftfaciliteiten.
Na uitvoerig onderzoek is vastgesteld dat de liftinstallatie in zijn geheel gedemonteerd en vervangen moet worden. Deze taak vormt een complexe operatie vanwege de nabijheid van de lift tot de spoorlijn, inclusief bovenleidingen en hoogspanningskabels. Een specialistische operatie is noodzakelijk, waarbij een kraan het dak van het liftgebouw en de liftcabine zal verwijderen. Daarnaast moet er een nieuwe liftmachine worden besteld en geïnstalleerd.
Voor reizigers die uitsluitend per lift reizen, is reizen per trein momenteel beperkt. In dit geval wordt geadviseerd contact op te nemen met NS Klantenservice via 030 - 235 78 22 voor verdere ondersteuning. Mogelijk hebben deze reizigers recht op een taxi, waarvan de kosten door ProRail worden vergoed, om hen van of naar het eerstvolgende toegankelijke station te brengen.
ProRail is intensief bezig met samenwerkingen met leveranciers om de lift op station Sliedrecht Baanhoek zo spoedig mogelijk te herstellen. De vlotte voortgang van de werkzaamheden hangt af van onder andere de levering van de nieuwe liftmachine en het inplannen van een treinvrije periode. ProRail benadrukt dat zij er alles aan doen om de lift in kwestie zo snel mogelijk weer operationeel te maken en reizigers continu van de ontwikkelingen op de hoogte te houden.